Etusivu

Sisällys

Hakemisto <Edellinen Seuraava>

4
Ainedidaktiikan näkökulmia

 

Jakson kolmessa artikkelissa korostuu ainedidaktisen kehittämistyön näkökulma.

Sinikka Pöllänen ja Tarja Kröger valottavat artikkelissaan, miten käsityön erilaiset merkitykset ovat olleet käsityön opetuksen perustana. Tulevaisuudessa taas käsityönopetuksen sisällöt ja menetelmät antavat merkityksen käsityölle.

Tuomo Jämsä käsittelee lukemaan ja kirjoittamaan opettamisen kielitieteellistä taustaa.

Kari Ahonen esittelee empiirisiä tutkimustuloksia kouluikäisten lasten musiikillisten odotusten kehittymisestä ja tuo uuden näkökulman opetuksen tavoitteisiin.

Mene sivuille:

Sinikka Pöllänen – Tarja Kröger: Käsityön erilaiset merkitykset opetuksen perustana

Tuomo Jämsä: Lukemaan ja kirjoittamaan opettamisen didaktiikan kielitieteellistä taustaa

Kari Ahonen: Tonaaliset odotukset musiikin oppimisessa

Etusivu

Sisällys

Hakemisto <Edellinen Seuraava>

jyo.gif (1438 bytes)

Savonlinnan opettajankoulutuslaitos 2001Erkki.Savolainen@joensuu.fi